Medische hoek SmartPLUS
Fysio- en oedeemtherapie, osteopathie, manuele therapie, sportfysiotherapie, medical taping, scar management, revalidatie na operatie, orthopedische revalidatie, podotherapie, dieet en voeding, personal training. Door onze kennis en praktijkervaring begrijpen wij beter de medische en psychische klachten van onze klanten.
Klanten ervaren onze expertise t.a.v. hun herstelproces en hoe de volgende stappen gemaakt kunnen worden naar passende werkhervatting op een betaalde werkplek, werkervaringsplaats of vrijwilligersplaats.
Om werkfit te worden en/of passend het werk weer te hervatten zal een klant ook moeten werken aan het versterken persoonlijke effectiviteit en zijn/haar gezondheid, in beweging komen en oefenen om het lichaam en spieren (medische klachten) beter te laten herstellen.
We zien bij veel klanten, dat bij fysieke klachten een vicieuze cirkel ontstaat en zij zonder de juiste coaching hier niet uitkomen. Naast de fysieke klachten wordt stress dan ook een grote factor. Een ander probleem is ook vaak, dat een klant alleen een basis verzekering heeft en geen aanvullende verzekering. Behandelingen kunnen dan nauwelijks ingezet worden.
Met klanten gaan we goed in gesprek en kunnen we met onze kennis, ervaring en samenwerking met professionals een klant goed in beweging brengen, adviseren, een second opinion laten doen, een diagnose stellen, behandelingen inzetten en concreet krijgen wat de juiste stappen zijn naar passend herstel, verbeteren persoonlijke effectiviteit om werkfit te worden en werkhervatting te bereiken.
In de praktijk zien we dat dit uitstekend werkt en er concrete resultaten geboekt worden. Er wordt namelijk duidelijkheid gecreëerd voor de klant zelf, voor ons en voor het UWV. Klant krijgt meer inzicht in zijn/haar klachten of bevestiging. En verder wat voor stappen we gaan zetten om resultaat te halen.
Concreet stellen we onze aanpak vast: wat houdt klant tegen, waar zitten de belemmeringen en problematieken, wat is nu de status van de klachten, wat moet er gebeuren in het herstelproces, wat is nodig om klant werkfit te maken en wat kan klant wel of niet voor passend werk doen of op termijn gaan doen.
Concreet kunnen we ook vaststellen, dat de klachten van klant dusdanig zijn, dat klant niet werkfit kan worden.